fredag 18 oktober 2013

Laddad och drabbad

Är just nu helt uppfylld av tankar. I huvudet studsar Minnen känslor och nya erfarenheter. Jag skall försöka att bena ut en bit i taget och se vad jag får fatt i för trådar.
Idag på dokumentations centralen landade jag i en tanke om att TA TILLVARA på sin historia sitt sammanhang. 
Att låta lärarstudenter sitta och läsa och fördjupa sin utbildning med hjälp av historien om de olika förskolornas pedagogiska forskande. Läsa om hur  projekterande arbetssätt skapar en metodik och om projektarbeten som pågår mitt i praktiken.
Att på så sätt rusta sin lärarroll med metodik där barnen visar vägen.
Där den pedagogiska praktiken blir levande och en demokratisk akt där Delandet av praktik bygger broar. 
Jag önskade att jag haft den möjligheten när jag läste till förskollärare.



Vidare är jag också uppfylld av mitt tredje besök på  Ray of light. Det väcker så många tankar och dessa får vila tills i morgon...nu väntar Bolognas kvälls liv  på mig och mina fina kollegor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar