onsdag 23 maj 2012

Att möta en praktik och att gnugga sina erfarenheter..





Just nu befinner jag mig i Guastalla i Norra Italien - där har jag förmånen att reflektera tillsammans med kolleger från min stadsdel om och kring vår egen praktik den praktik vi möter här.
En grupp med underbara pedagoger som binds sammans av ett intresse och en nyfikenhet att förstå MERA och som generöst delar med sig.......
Inte bara det - jag möter varje dag hängivna pedagogistor och Simone Armani som på ett otroligt levande och ödmjukt sätt går i dialog med oss om KULTUREN - ORGANISATIONEN - BARNEN - SAMHÄLLSKLIMATET - POLITIKEN - MORALEN - ETIKEN - VÄRDEN .......och mkt mera!
Den som är nyfiken kan följa gruppens reseblogg: http://pedagogiskatankesnurrar.blogspot.it/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar