söndag 14 oktober 2012

Värdet i att utbyta erfarenheter

Nu är det packat och klart, imorgon klockan 6.55 lyfter flyget till Bologna med 22 förväntansfulla och nyfikna pedagoger. Jag har tagit med mig frågor och funderingar men kanske ni som följer bloggen har tankar funderingar som jag kan ta med?
Tveka inte skicka frågeställningar.....
Jag tänker själv just nu att jag är mycket intresserad av att ta del av hur pedagogerna jag har med mig funderar över hur de kan arrangerar sin praktik kring den pedagogiska dokumentationen så att den blir ett levande verktyg. Hur ser våra olika praktiker ut och hur kan de se ut? Kan vi ta med oss lärdomar frånnBassa Reggianas förskolor och fördjupa vårt arbetsätt?
Frågeställningen som pedagoger har med sig på resan och som de skall förhålla sig till  är:



Att se lite närmare...att se i olika steg foto från Guastella maj 2012

Vad tänker du att förskolan skall vara för plats?
Beskriv dina tankar och erfarenheter:

Jag kommer att uppdatera er men följ gärna resebloggen för gruppen:
http://pedagogiskatankesnurrar.blogspot.it/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar